Aici sunt banii dumneavoastră! „Centura” Bârladului va costa 156 de milioane de lei

Deși nu se știe nici la acest moment când vor începe lucrările la varianta ocolitoare a Bârladului, proiectarea și execuția au fost scoase la licitație.

La începutul lui octombrie 2015, ministrul de la acea vreme al transporturilor, Iulian Matache, dădea asigurări, într-o conferință de presă organizată la Bârlad, că în două luni urma să aibă loc licitația pentru execuția șoselei de centură și că, din 2016, ar începe lucrările. Evident, nu a fost așa, nici până în prezent nefiind gata exproprierile, darămite să se construiască vreun metru de șosea. În aprilie 2017, actualul ministru al transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat că, în cursul lunii iulie, se vor scoate la licitație proiectarea și execuția lucrării. De această dată, lucrurile chiar au stat așa, însă cu o micuță întârziere.
Concret, pe 2 august, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație contractul pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a Bârladului, valoarea estimată ridicându-se la 156.140.993 de lei (fără TVA).
„Varianta de Ocolire a municipiului Bârlad, cu o lungime de 11,281 kilometri, are o durată de proiectare de opt luni, iar construcția urmează să dureze 22 de luni. Contractul are ca obiect proiectarea și construcția Variantei de Est a municipiului Bârlad, între DN 24 (la intrarea în Bârlad) și DN 24 (la ieșirea din Bârlad, spre Vaslui). Garanția pentru acest proiect este de minimum 60 de luni, cu posibilitaea de prelungire până la 84 de luni, în funcție de perioada de garanție ofertantă în cadrul factorilor de evaluare”, se arată într-un comunicat al CNAIR.
Proiectanții și constructorii își vor putea depune ofertele până pe 21 septembrie, ora 16, urmând ca plicurile să fie deschise și evaluate până pe 16 octombrie, ora 18.
„Traseul Variantei de Ocolire Bârlad este în totalitate nou. Acesta se va desprinde din DN 24 la km 65^240 (intersecția cu DN 11A) și va ieși din girație prin partea vestică, printr-un aliniament, apoi traversează calea ferată București – Iași, Galați – Bârlad și o cale ferată industrială, printr-un pasaj. Va traversa râul Bârlad și va intersecta la nivel DN 24D, la km 2^294 al Variantei Ocolitoare și km 3^175 al DN 24D. De asemenea, va intersecta un drum comunal la km 6^800, care face legătura între Bârlad și satul Dealu Mare (comuna Zorleni – n.r.). Va traversa calea ferată printr-un pasaj superior și pentru a doua oară râul Bârlad și pârâul Simila, ca apoi să intersecteze DN 24A, suprapunându-se cu acesta aproximativ 200 de metri. În final, va intra prin intersecția giratorie deja amenajată în DN 24. Traseul traversează patru cursuri de apă și linia de cale ferată CF 600 de două ori. Varianta de Ocolire Bârlad cuprinde patru poduri și trei podețe. De asemenea, pentru descărcarea apelor la emisari, au fost prevăzute 32 de podețe”, au menționat oficialii CNAIR în noiembrie 2016.

Leave a Reply