Alimente de evitat când mergem la cumpărături

Ofertele bogate ale supermarketurilor ne pun adesea pe gânduri, mai ales dacă ținem la sănătatea noastră. Alimente aparent sănătoase pot ascunde calorii „goale“ sau chimicale care, în timp, nu fac altceva decât să ne altereze starea de sănătate și să favorizeze apariția unor boli.
Unul dintre sfaturile date de nutriționiștii vasluieni este să evităm alimentele procesate de orice fel. Recomandate sunt produsele brute, proaspete, care nu au fost produse și procesate industrial. Sunt prea puține E-uri sănătoase, majoritatea având efecte nocive asupra organismului.
Dacă atunci când citiți eticheta cu ingrediente constatați că nu recunoașteți unele dintre elemente, puneți mai bine produsul la loc pe raft. Nu este răspunderea producătorilor de alimente să ne mențină sănătoși, ci a noastră. Care sunt, însă, cele mai periculoase alimente?

Brânza topită și cremele tartinabile

Cele două produse ar trebui evitate, asta pentru că sunt cele mai procesate sortimente, au un conținut redus de calciu și cantități foarte mari de sare și grăsimi. Pot fi înlocuite cu lactate sănătoase, precum urda, cașul și mozzarella.

Mezelurile

Toate mezelurile sunt procesate și conțin cantități considerabile de grăsimi și sare. De asemenea, cele mai multe dintre ele sunt făcute din resturi de carne. Pot fi înlocuite cu carne brută, neprocesată.

Crenvurștii

Precum mezelurile, crenvurștii respectă aceeași „rețetă”: conțin cantități mari de sare și grăsimi și sunt făcuți din resturi de carne, precum tendoane, șorici, slănină. De asemenea, conțin nitrit și nitrat de sodiu, despre care se spune că, în timp, favorizează apariția cancerului.

Margarina

Alături de crenvurști, brânză topită și mezeluri, margarina este preferată mai ales la micul dejun. Cea obținută prin hidrogenare este însă mai periculoasă decât grăsimile naturale, precum untura, slănina și untul, și poate duce în timp la apariția bolilor cardiovasculare. Deși se vorbește despre unele tipuri de margarină mai sănătoase, cel mai bine ar fi să o înlocuim cu banalul unt.

Maioneza

Acest aliment ajută la asezonarea salatelor sau a cartofilor prăjiți, însă se numără printre cele mai nocive. Concentrația de grăsimi este mare și poate dubla numărul de calorii pe care îl consumăm la o masă obișnuită.

Pateul

Preferat atunci când ne e poftă de o gustare rapidă, pateul nu este deloc recomandat de nutriționiști. Consumul regulat favorizează obezitatea, hipertensiunea, dar și osteoporoza. La fel de nesănătos este pateul vegetal – „prietenul” credincioșilor în perioada postului – întrucât conține maximul admis de aditivi alimentari.

Chipsurile

Acestea sunt cu atât mai periculoase cu cât sunt consumate mai ales de adolescenți și copii. Chipsurile intră în categoria „calorii goale” pentru că nu ne ajută să ne săturăm, în ciuda numărului mare de calorii pe care le conțin. Potențatorii de gust și celelalte chimicale conținute sunt un motiv în plus să nu le cumpărăm.

Sucurile

Cele carbogazoase și chiar și cele „naturale” conțin cantități enorme de zahăr, favorizând apariția diabetului zaharat. Trebuie evitate și, eventual, înlocuite cu sucurile din fructe făcute de noi acasă și îndulcite cu miere și nu cu zahăr.

Produsele de patiserie

Rafturile cu gogoși, cornuri și covrigi ar trebui evitate. Sunt adevărate bombe calorice și nu au valori nutriționale.

Supa la plic

Pare o idee bună atunci când ne grăbim și am vrea totuși să mâncăm ceva cald. Nutriționiștii însă nu o recomandă din cauza faptului că este extrem de bogată în sare, zahăr și potențiatori de aromă. Consumul regulat poate cauza hipertensiune arterială, probleme renale și chiar cancer la stomac.

Leave a Reply