Cursuri de arhitectură pentru elevi


Anul acesta, peste 4.300 de elevi din 186 de clase din toată țara vor parcurge noțiuni de arhitectură și mediu construit, prin cursurile opționale susținute cu asistența Asociației „De-a Arhitectura”: “De-a arhitectura mini” – pentru elevii din clasele pregătitoare, I și a II-a, „De-a arhitectura în orașul meu” – clasele a III-a și a IV-a, “De-a arhitectura în școala mea” – gimnaziu.
“Pentru a primi asistența Asociației în desfășurarea cursului, clasele s-au înscris în program încă din primul trimestru al anului 2017, alegând cursurile opționale în varianta curriculum, la decizia școlii, sau curs extra-curricular. Mai mulți arhitecți pasionați de lucrul creativ cu copiii și care cred că meseria pe care o practică conține și o importantă componentă de educare s-au înscris ca voluntari pentru a-i sprijini pe profesori în predarea cursurilor. Unii dintre ei activează în program de patru-cinci ani, alții colaborează pentru prima oară”, se arată într-un comunicat al Asociației “De-a Arhitectura”.
Anul acesta, atelierele de formare pentru cursul “De-a arhitectura în orașul meu” se vor desfășura în mai multe localități. Pentru elevii din județul Vaslui cursurile se vor ține la Iași, în perioada 8-9 septembrie.
“Cel de-al șaselea an școlar în care copiii își însușesc noțiuni elementare de arhitectură și mediu construit și acumulează aptitudini pentru a deveni participanți activi la viața urbei nu ar fi posibil fără ajutorul arhitecților voluntari și al învățătorilor dedicați care, timp de un an școlar sau chiar doi în unele cazuri, o oră pe săptămână, îi ghidează pe cei mici prin expediții, jocuri, prezentări și îi îndrumă în realizarea unor machete ale orășelului imaginat”, se menționează în același comunicat.
Asociația “De-a Arhitectura” a fost înființată în ianuarie 2013 de șase arhitecți și își propune o îmbogățire a culturii arhitecturale și urbane a societății românești prin educația copiilor, care sunt și „formatori de opinie” ai părinților.
“Misiunea Asociației: Construim prin educație. Construcția noastră crește când copiii și adulții înțeleg și iubesc valorile mediului construit și sunt activi în comunitățile lor; profesioniștii mediului construit se implică prin educație în societate; în educație, joaca, experimentul și creativitatea sunt luate în serios”, se subliniază în comunicat.


Leave a Reply