Gerul, o problemă spinoasă pentru asociațiile de proprietari

De câteva zile, unii dintre președinții și administratorii asociațiilor de proprietari din municipiul Vaslui stau geană pe țevăraia de la subsolurile blocurilor, nu care cumva să înghețe.
„Trebuie să izolăm țevile și să scoatem apa din unele subsoluri. În condițiile în care o serie de scări de bloc sunt complet debranșate de la sistemul centralizat de încălzire, în subsol și pe casa scării e foarte frig, iar dacă nu au fost izolate, conductele îngheață”, spun responsabilii de la asociații.
Furnizorul de apă potabilă din municipiu, SC Aquavas SA, a trimis încă din septembrie înștiințări privind conductele de apă: „Din punctul nostru de vedere, pregătirile pentru pentru sezonul rece au fost făcute. Am trimis și asociațiilor de locatari o adresă prin care li se cerea să izoleze conductele din subsoluri și scări de bloc. Aceste instalații comune sunt în administrarea asociațiilor de proprietari. Dacă se vor descurca, nu vor avea probleme”.

Recomandările Aquavas pentru a preveni înghețarea instalațiilor de apă

Conducerea Aquavas transmite consumatorilor câteva recomandări pentru a proteja instalațiile de apă (conducte, apometre, robineți etc.) în perioadele cu temperaturi scăzute (sub -5 grade Celsius):
– Nu închideți complet căldura atunci când este frig, chiar dacă plecați de acasă.
– Protejați atât apometrele, cât și țevile de expunerea la curenți de aer rece.
– Protejarea contorului de branșament, dacă se află într-un cămin neizolat, se poate realiza utilizând plăci din poliuretan sau polistiren extrudat. Nu folosiți materiale care absorb umezeala (paie, textile, hârtie, vată de sticlă etc.). Asigurați-vă că rama și capacul de protecție al căminului de contor sunt bine fixate, iar capacul este închis. În zilele geroase, fără zăpadă, protejați suplimentar rama și capacul cu o folie de plastic, peste care puteți turna pământ pentru a micșora inerția termică a componentelor ce se află în cămin. Asigurați-vă că pământul poate fi ușor de îndepărtat pentru a permite accesul la contor.
– Dacă lipsiți mai mult timp de la domiciliu, nu uitați să goliți conductele interioare de apă.
Atenție!
– În cazul în care sunt probleme la contoarele de branșament, nu încercați să le dezghețați singuri. Anunțați Dispeceratul Aquavas, contactându-ne la numerele de telefon 0235/311.153 și 0235/322.641 – Vaslui, 0235/419.990, 0235/419.901 și 0788/508.841 – Bârlad și Murgeni, 0235/418.560 și 0235/481.288 – Huși, 0235/458.032 – Negrești, disponibile non-stop.
– Nu folosiți flacără deschisă pentru dezghețarea conductelor sau a contoarelor!
–  Nu turnați apă fierbinte pe contor!
Important! În cazul în care căminul de branșament se află pe proprietate privată, conform legislației în vigoare, responsabilitatea protejării acestuia aparține clientului. Prin urmare, costurile de înlocuire a unui contor distrus de îngheț vor fi suportate de dumneavoastră.

Leave a Reply