Infochioșc în sprijinul bârlădenilor

De câteva zile, bârlădenii și cetățenii din comunele limitrofe care au de rezolvat ceva la unul dintre serviciile și compartimentele Primăriei Bârlad nu mai trebuie să stea la cozi pentru a afla ce documente le sunt necesare. Un infochioșc „plantat” în holul principal le oferă toate informațiile.

Timp de trei ani, un infochioșc cu touch-screen, menit să-i ajute pe cetățeni, a „zăcut” la etajul unu al Primăriei Bârlad, setat pe pagina de internet a instituției, fără ca nimeni să beneficieze cu adevărat de el. Abia de la finele săptămânii trecute, i-a fost instalat un soft special și a fost mutat la parter, în holul principal, pentru a le fi de ajutor celor care vor să depună dosare pentru alocații, subvenții la încălzire, ajutoare alimentare europene, diverse autorizații și altele. Adică nu mai e nevoie ca locuitorii Bârladului și comunelor arondate să stea la cozi pe la toate birourile unde au treabă pentru a solicita lista cu actele necesare, ci pot să le afle doar „întrebând” infochioșcul. Pe ecranul principal sunt prezentate serviciile și compartimentele din cadrul primăriei, inclusiv camerele unde pot fi găsite, iar odată ales serviciul dorit cu o simplă atingere, apare lista actelor necesare pentru fiecare operațiune.
„Intrând pe holul primăriei, de multe ori vedeam oameni care se duceau pe la diverse birouri să ceară informații despre un act, despre un document și li se spunea că are nevoie de nu știu ce. De multe ori, angajații omiteau să enumere toate actele, așa că oamenii trebuiau să se întoarcă. Am considerat că e bine să colectăm de la toate birourile și serviciile lista cu actele eliberate de fiecare și cu ce documente are nevoie cetățeanul pentru dosarele pe care le depune. Când cineva are nevoie la Cadastru, merge și apasă acolo și află imediat ce documente îi sunt necesare, fără să mai meargă toată ziua în birouri să întrebe. Va mai fi adus un infochioșc și va fi montată și o plasmă cu toate informațiile necesare pentru cetățeni. Am fi vrut să amenajăm un birou unic pentru informații, dar cum nu prea avem spațiu, aceasta e soluția pe care am găsit-o la acest moment pentru a veni în sprijinul cetățenilor”, a declarat primarul Dumitru Boroș.

Leave a Reply