John Thomas – Ghidul tinereții fără bătrânețe (XLIV): Metabolismul bazal


Metabolismul bazal se referă la cantitatea minimă de energie necesară pentru a ne menține în viață. Rata metabolică bazală se măsoară de regulă la trezire, adică la 12 ore după ultima masă, înainte ca pulsul și temperatura corpului să crească și înainte ca emoțiile să înceapă să ne asalteze. Necesitățile nutriționale ale corpului pe care le găsiți în tabelele și graficele din cărți (cele care prezintă corespondența dintre înălțime, greutate și activitate) sunt bazate pe această rată. Din păcate, cifrele referitoare la „calorii” sunt foarte înșelătoare.

Spre exemplu, eu am o înălțime de 1,85 m și o greutate de 80 de kilograme. Potrivit nutriționiștilor, corpul meu are nevoie de aproximativ 2.200 de kilocalorii (o kilocalorie are 1.000 de calorii) zilnic pentru a-mi împlini nevoile minime, ținând cont de activitatea pe care o desfășor. Acesta este necesarul meu energetic zilnic. Aceste unități energetice trebuie obținute din toate sursele de hrană (carbohidrați, proteine, grăsimi; legume, fructe, carne roșie, pește, lapte).

Din cele 2.200 de kilocalorii de care am nevoie, peste 80% sunt folosite pentru nevoile mele energetice fiziologice minimale, cum ar fi bătăile inimii, producerea căldurii corporale, respirația, mișcările peristaltice, procesele mentale etc. Dacă adaug 20 de minute de exerciții aerobice la rutina zilnică, necesarul energetic nu crește decât cu 300 de kilocalorii, ceea ce înseamnă foarte puțin. Dacă nu adaug aceste kilocalorii la dieta mea alimentară obișnuită, corpul va fi nevoit să le extragă din rezervele de grăsime, dar numai cu condiția ca dieta mea să fie echilibrată și problema toxicității să nu fie o amenințare pentru sistem. Gestiunea deșeurilor acide este esențială pentru slăbire, la fel ca și pentru inversarea procesului de îmbătrânire. Controlați-vă deșeurile și veți deține cheia unei vieți îndelungate și sănătoase.

Un alt motiv pentru care oamenii grași nu slăbesc este acela că trupul lor este „programat” să nu slăbească. Altfel spus, aveți nevoie de multă răbdare, căci slăbirea și restaurarea sănătății sunt proiecte de lungă durată. Omul gras are nevoie de aceeași răbdare și putere de concentrare ca și bolnavul de cancer. Controlul mental, meditația și detoxifierea joacă un rol central în aceste procese. Corpul are capacitatea de a anticipa. El dispune de un al șaselea simț, de o inteligență înnăscută. Detoxifierea trebuie să preceadă reducerea grăsimilor. Orice alte modalități de slăbire nu produc decât cel mult rezultate trecătoare. Omul gras trebuie să fie atent la regulile de bază!

Exercițiile fizice nu ard grăsimea, dar produc enzimele necesare pentru acest proces, intensifică circulația sângelui și a limfei și modifică mediul intern într-unul aerob. În plus, reduc pofta de mâncare și eliberează energie pe măsură ce excesele sunt eliminate din sistem.

Oxigenul, exercițiile și sarea

Grăsimea nu poate fi arsă decât în prezența oxigenului. Lipsa oxigenului înseamnă lipsa oxidării. Apa cu un coeficient POR ridicat, exercițiile aerobice și ozonul cu valoare medicinală asigură mitocondriilor din celule o cantitate suficientă de oxigen pentru a putea arde grăsimea din corp.

Dacă sunteți o persoană obeză, exercițiile vi se pot părea dificile la început. Oamenii obezi sunt greu de pus în mișcare, mai ales prin exerciții aerobice. În acest caz, folosiți echipamente aerobice care nu suprasolicită încheieturile. Luați-o treptat. Creșteți în fiecare zi perioada de practicare cu câteva minute, până când ajungeți la 20 de minute zilnic. Faceți aceste exerciții pentru a pune în mișcare deșeurile, nu pentru a arde grăsimile.

În al doilea rând, renunțați cât de mult la sare, la mâncărurile gătite, la restaurante. Evitați legumele de sezon care conțin glutamat de monosodiu și proteine vegetale hidrolizate. Obezitatea și toxicitatea sodiului sunt strâns legate. Când deșeurile proteice se acumulează și stagnează în fluidele extracelulare din cauza lipsei exercițiilor și mișcării, se produce fenomenul retenției de apă. Exercițiile fizice și eliminarea pietrelor din ficatul elimină cantități masive de deșeuri în sânge, care le transportă către ficat, iar apoi, prin intermediul bilei, către intestinul subțire și colon.

Curățarea fluidelor și celulelor de sodiu se produce în mod natural, dacă organismul are le dispoziție o cantitate suficientă de potasiu organic. Legumele cu frunze verzi și sucurile de fructe reprezintă surse excelente de potasiu. Chiar și suplimentele pe bază de potasiu sunt bune în acest caz.

Atunci când celulele renunță la sodiu în favoarea potasiului, mitocondriile celulare se multiplică și produc mai multă energie. Simultan, hepatocitele din ficat convertesc grăsimea corporală în energia necesară pentru a produce molecula de ATP. Corpul are nevoie de ATP pentru a susține energetic transformarea sa într-un corp mlădios și sănătos.

Obezitatea încetează să mai fie o problemă atunci când ficatul este sănătos, când fluidele limfatice circulă liber și când nivelul general de sănătate se îmbunătățește.

Grăsimile, proteinele și alergiile

Grăsimile și acizii grași sunt extrem de importante pentru metabolismul normal al corpului. Ele trebuie să reprezinte 20% din dieta noastră alimentară. Nu trebuie să vă temeți de grăsimile saturate în mod natural, precum cele din uleiul de cocos sau grăsimile animale; vă asigur că nu vă vor face niciun rău. Alte opțiuni la fel de bune sunt uleiul de măsline, precum și cele de in, floarea-soarelui și nuci.

Nu folosiți niciodată margarine vegetale sau ulei de soia și canola. Ignorați sfaturile experților, care susțin că acestea sunt bune pentru organism. Nu sunt! De altfel, ori de câte ori experții vă recomandă ceva, cel mai bine este să faceți pe dos.

Nu eliminați niciodată toate uleiurile și grăsimile din dietă căci corpul dumneavoastră are nevoie de ele! În lucrarea sa de largă circulație, “Am fost sclav în Rusia”, în care relatează despre perioada în care a stat într-un gulag rusesc (1945-1954), John Noble povestește cum prizonierilor-sclavi li se dădea zilnic câte o cană cu ulei de floarea-soarelui. Fără ea, prizonierii ar fi murit! Până la 40% din energia corpului trebuie să provină din grăsimi alimentare. Dacă sistemul nu dispune de aceste grăsimi, multe căi interioare se blochează.

Spre exemplu, dacă nu există o aprovizionare suficient de mare cu grăsimi, dublată de un ficat sănătos și de o bună funcționare a glandelor adrenale, producția hormonului corticosteroid încetează. Dietele alimentare complet lipsite de grăsimi ucid oamenii!

În ceea ce privește proteinele, acestea trebuie sortate cu atenție în funcție de calitate, cantitate și sursa de proveniență. Nu exagerați cu carnea și evitați pe cât posibil brânzeturile. Nu mâncați niciodată proteine-gunoi, precum cele din vegetalele texturate. Dacă veți ajunge vreodată în lumea de dincolo și veți consulta cartea de bucate a lui Dumnezeu, nu veți găsi în ea rețete cu produse texturate, cu soia sau canola. Proteinele manipulate nu pot susține viața. În schimb, lintea, fasolea și legumele sunt recomandate.

Alergiile provocate de mâncare reprezintă un indicator serios că trupul este intoxicat și că este necesară o purificare grabnică a ficatului. Alergiile și astmul sunt afecțiuni provocate de hormoni, așa că nu vă grăbiți să condamnați alimentele bune sau produsele racemizate dacă „agită” sistemul pe măsură ce vindecă o persoană bolnavă sau obeză. Toate alimentele cu o semnătură energetică de înaltă vibrație și cu o amprentă energetică racemică asigură îmbunătățirea stării de sănătate a persoanelor obeze. (va urma)


Leave a Reply

%d bloggers like this: