Nemulţumirile pacienţilor, sesizate prin SMS


Pentru a scoate mizeria de sub preş şi din fiecare unitate medicală, Ministerul Sănătăţii a schimbat sistemul prin care este evaluat gradul de satisfacţie al bolnavilor internaţi în spitale.

Ministerul Sănătăţii a gândit un mecanism prin care cei care au trecut prin unităţile medicale să poate să-şi exprime liber nemulţumirile. Astfel, pacienţii externaţi vor fi întrebaţi, prin SMS, cum au fost trataţi în spital. Ei vor putea răspunde tot prin SMS sau prin e-mail la cele nouă întrebări ale unui chestionar referitor la serviciile primite, implicarea medicului curant şi a asistentelor, curăţenia din unitate.
Pentru că una dintre marile probleme ale spitalelor este lipsa medicamentelor, omul va fi întrebat şi dacă a cumpărat medicamente sau alte materiale sanitare pe durata internării, dar şi dacă a primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament, dacă ar recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acelaşi spital şi dacă starea sa de sănătate este mai bună după externare.
„Există mai multe metode prin care se încearcă aflarea problemelor de care se lovesc pacienţii în spitale. Transmiterea datelor prin SMS este o noutate. Noi adunăm numerele de telefon ale pacienţilor care ajung în spital şi care sunt de acord cu aceasta. Apoi, la fiecare sfârşit de săptămână, trimitem datele pacienţilor internaţi în săptămâna anterioară. Acestea ajung la Ministerul Sănătăţii, nu la noi. Avem şi în spital trei chestionare de feedback pe care bolnavul trebuie să le completeze. Unul este dat de Casa de Asigurări de Sănătate, altul conţine anumite întrebări al căror răspuns contează atunci când spitalul trebuie să obţină acreditarea, iar cel de-al treilea este chestionarul Consiliului de Etică din spital. Toate sunt completate de pacient la externare“, a explicat Ana Rinder, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Vaslui.
La finalul chestionarului, bolnavul poate să raporteze incidente de etică şi integritate care au avut loc în spital. Ulterior, Compartimentul de Integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii este notificat de Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului şi va intra în legătură cu reclamantul pentru a clarifica speţa şi, după caz, va sesiza autorităţile abilitate. Rezultatele chestionarelor vor fi publicate trimestrial pe pagina web transparenta.ms.ro, administrată de Ministerul Sănătăţii şi dezvoltată şi întreţinută de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.


Leave a Reply