Peter Kelder și Berni Siegel – Străvechiul secret al izvorului tinereții (XVII): Instrucțiuni pentru cele cinci Ritualuri


Ritualul al Treilea

Are un efect benefic:

– în caz de artrită

– în caz de menstruații neregulate sau lente

– în cazul simptomelor menopauzei

– în caz de probleme de digestie

– în caz de dureri ale spatelui și în zona gâtului

– în hemostaza sinusurilor nazale.

Acțiune terapeutică

Cel de-al Treilea Ritual, ca și cel de-al doilea, întărește glanda tiroidă, glanda suprarenală, rinichii, toate organele digestive, toate organele și glandele sexuale, inclusiv prostata și uterul. Este ideal mai ales pentru femeile care se află la menopauză sau care au ciclu neregulat. Tonifică și întărește zona ventrală și diafragma, face respirația mai profundă, îndepărtează tensiunea musculară din zona gâtului și partea de jos a spatelui, micșorând durerile și amorțeala. Poate ajuta la curățarea sinusurilor nazale și ușurează simptomele artritei din zona gâtului și partea de sus a spatelui. Îndeplinirea acestei mișcări grăbește rotirea tuturor chakrelor, mai ales 5, 3 și 2, care se găsesc în gât și în partea de jos a burții, îmbunătățind nivelul general al energiei și forța vitală.

Poziția de bază

Așezați-vă în genunchi pe podea, degetele picioarelor sunt îndoite în așa fel încât pernuțele lor să se atingă de podea, celelalte părți ale corpului sunt drepte. Apucați cu palmele partea din spate a șoldurilor, în așa fel încât degetul mare să fie îndreptat înainte, respirați pe nas.

Acțiunea

Expirați pe nas și aplecați ușor capul înainte, ducând bărbia în piept. Inspirați lent și profund, lăsându-va pe spate,  îndoind coloana sub formă de arc și lăsând capul pe spate cât se poate de mult. Expirați și întoarceți-vă în poziția de bază. Inspirați și repetați exercițiul.

Sfaturi

Pentru suport și echilibru, vă puteți sprijini cu mâinile de șolduri în timpul îndoirii și întoarcerii înapoi. Țineți capul și gâtul relaxate.

Dacă apar complicații

Dacă simțiți durere în genunchi, puneți sub ei un prosop împăturit sau o plapumă. Dacă nu puteți îndeplini acest ritual, înlocuiți-l cu unul dintre exercițiile de încălzire, numit “Întărirea șoldurilor”.

Dacă doriți mai mult

Efectuați repetițiile într-un ritm crescut.

Avertisment

Dacă aveți tensiunea arterială puternică și luați medicamente, nu lăsați capul mai jos de nivelul inimii. Dacă simțiți dureri în zona gâtului sau partea de jos a spatelui, aveți mușchii ventrali foarte slabi, dureri frecvente de cap, amnezie, suferiți de boala Parkinson sau una asemănătoare, fibromiozită sau sindromul oboselii cronice, faceți fiecare repetiție lent și adăugați în fiecare săptămână câte una sau două repetiții.

Consultați-vă cu medicul

Dacă aveți hernie, tensiune arterială necontrolată, artrită în zona spatelui, glanda tiroidă mărită, probleme cu coloana, boala Milner sau vertigo, consultați-vă cu medicul înainte de a începe acest ritual. În perioada gravidității și în cazul în care ați suferit o intervenție chirurgicală în zona burții în ultimele șase luni, consultați-vă obligatoriu cu medicul. Dacă aveți inima mărită, probleme cu valvele inimii sau ați suferit un atac de cord în ultimele trei luni, nu efectuați acest ritual fără acordul medicului.

Ritualul al Patrulea

Are influență benefică în caz de:

– artrită

– osteoporoză

– menstruații neregulate

– simptomele menopauzei

– hemostaza sinusurilor nazale.

Acțiune terapeutică

Cel de-al Patrulea Ritual întărește glanda tiroidă, toate organele tractului gastro-intestinal, toate organele și glandele sexuale, inclusiv prostata și uterul. De asemenea, influențează benefic circulația sângelui și a limfei. Tonifică partea ventrală, mușchiul inimii și diafragma, întărește mușchii ventrali, șoldurile, mâinile și umerii. Dacă aveți nasul înfundat, vă poate ajuta să curățați sinusurile nazale. Dacă suferiți de artrită în regiunea umerilor, gâtului, șoldurilor și genunchilor, această mișcare va fi în mod special benefică. Se recomandă și celor care suferă de osteoporoză în zona brațelor, a picioarelor și a articulațiilor șoldurilor.

Această mișcare face respirația mai profundă și grăbește rotația chakelor de bază (5, 4, 3, 2 și 1), aflate în zona gâtului, cavitatea toracică, în partea de sus și jos a cavității ventrale și în coccis. În afară de aceasta, activează rotirea energiei în punctele suplimentare, care se află în zona genunchilor; de asemenea, ridică nivelul general al forței vitale și susține la nivel înalt sistemul imunitar.

Poziția de bază

Așezați-vă pe podea, îndreptați spatele și întindeți picioarele în față, în așa fel încât tălpile să se afle în dreptul umerilor. Puneți palmele pe podea lângă fese, țineți mâinile drepte, degetele îndreptate înainte. Inspirați.

Acțiune

Când expirați, lipiți bărbia de piept, apoi inspirați din nou lent, dați capul pe spate cât se poate de mult și ridicați corpul înainte până la poziția orizontală. Corpul se va sprijini pe mâini și picioare, îndoite de la genunchi. Mâinile trebuie să fie drepte și perpendiculare față de podea, toracele, burta și șoldurile vor fi și acestea paralele cu podeaua.

Aflându-vă în această poziție, încordați-vă fiecare mușchi al corpului și țineți-vă respirația.  Apoi, expirați ușor, golind în întregime plămânii, relaxați toți mușchii și întoarceți-vă în poziția de bază. Faceți o pauză,  inspirați și repetați mișcarea.

Sfaturi

Atunci când ridicați corpul, apăsați mai puternic cu mâinile și calcâiele în podea. Când ridicați bazinul, vă puteți concentra atenția în gând asupra acestei mișcări. Îndreptați fesele ca să ajutați mișcarea părții de jos a spatelui. Dacă aveți simptome de menopauză, țineți burta trasă.

Imaginați-vă că între genunchi țineți o minge de baschet,  acest lucru vă va ajuta să nu îndepărtați genunchii. Țineți capul pe aceeași linie cu coloana. Începeți mișcarea, lipind bărbia în piept, apoi aduceți capul în poziția normală, odată cu ridicarea corpului. Capul trebuie să se afle pe linia paralelă cu podeaua și să nu se abată în jos.

Dacă apar complicații

Îndepliniți exercițiile pentru întărirea șoldurilor de trei ori pe zi. Ridicați corpul până vă veți simți confortabil. Cu timpul, îl veți putea ridica mai sus. Țineți minte: nu trebuie să vă grăbiți!

Dacă aveți leziuni la încheietura mâinii sau vă dor labele mâinilor, strângeți mâinile în pumni ca să va puteți sprijini în ele.

Dacă nu puteți îndeplini acest ritual, înlocuiți-l cu exercițiul pentru încălzire numit “Podețul”.

Dacă doriți mai mult

Faceți mișcarea într-un ritm crescut.

Avertisment

Dacă aveți tensiune arterială mare, controlată cu ajutorul medicamentelor, ulcer, amnezie, fibromiozită, boala Parkinson sau una asemănătoare, dacă aveți sindromul oboselii cronice, simțiți dureri în partea de jos a spatelui și în zona gâtului, aveți mușchi ventrali slabi, dacă simțiți o slăbiciune sau amorțeală în umeri sau picioare, atunci faceți acest ritual lent și creșteți viteza repetițiilor treptat, nu mai mult de una-două ori pe săptămână. Trebuie, de asemenea, să țineți cont de faptul că poate duce la întreruperea menstruației sau poate crește intensitatea spasmelor.

Consultați-vă cu medicul

Dacă aveți hernie, tensiune arterială necontrolată, artrită în zona spatelui, glanda tiroidă mărită, probleme cu coloana, boala Milner sau vertigo, consultați-vă cu medicul înainte de a începe acest ritual. În perioada gravidității și în cazul în care ați suferit o intervenție chirurgicală în zona burții în ultimele șase luni, consultați-vă obligatoriu cu medicul. Dacă aveți inima mărită, probleme cu valvele inimii sau ați suferit un atac de cord în ultimele trei luni, nu efectuați acest ritual fără acordul medicului.

Ritualul al Cincilea

Are o acțiune benefică în  caz de:

– menstruații neregulate, slabe

– hemostaza sinusurilor nazale

– afecțiunilor tractului gastro-intestinal

– durerilor de spate

– amorțelii picoarelor.

Acțiune

Ritualul al Cincilea îmbunătățește funcția glandei tiroide, glandei suprarenale, rinichilor, a tuturor organelor sistemului digestiv, a tuturor organelor și glandelor genitale, inclusiv a prostatei și uterului. Îmbunătățește circulația  sângelui și limfei, fapt care acționează benefic asupra sistemului imunitar, face respirația profundă, nivelul de energie crește, întețește toate chakrele. Întărește cavitatea ventrală, mușchiul inimii, mușchii burții, picioarelor, mâinilor, contribuie la diminuarea durerilor din partea de jos a spatelui, mâinilor și gâtului.

Este benefic mai ales pentru femeile cu simptome de menopauză sau cu ciclu neregulat. Ajută la curățarea sinusurilor, în cazul bolilor tractului gastro-intestinal, osteoporoză în zona mâinilor și picioarelor și ușurează senzațiile pricinuite de artrită în zona șoldurilor, spatelui, umerilor, mâinilor și tălpilor.

Poziția de bază

Luați poziția de suport stând îndoit. În acest timp, corpul se sprijină în mâini și pe pernuțele degetelor de la picioare. Umerii trebuie să se afle chiar deasupra palmelor, tălpile la nivelul  umerilor. Ridicați corpul în așa fel încât picioarele și bazinul să nu se atingă de podea. Trebuie să vă îndoiți din coloană, toracele se află mai sus de bazin.

Acțiune

Inspirați încet pe nas și lăsați ușor capul pe spate cât puteți de mult. Continuând să inspirați, ridicați fesele în așa fel încât în partea de sus a corpulului să imite un triunghi. Când luați această poziție, capul se duce în mod normal în față. Lipiți bărbia în piept, astfel încât să vă puteți vedea tălpile.  Călcâiele pot fi ușor ridicate, iar restul tălpii trebuie să fie strâns lipit de podea. Faceți o expirație completă și întoarceți-vă în poziția suport, stând cu mâinile și picioarele întinse și capul lăsat pe spate. Inspirați și repetați mișcarea.

Sfaturi

Țineți minte că nu trebuie să vă întoarceți în poziția de bază stând întins pe podea, până nu terminați toată seria de repetiții. Țineți burta trasă, iar fesele strânse în timpul mișcării în sus.

Focalizați în minte umerii și partea din spate a picioarelor. Imaginați-vă că îndreptați coccisul în direcția cerului.

Țineți capul și gâtul în stare relaxată ca să evitați tensiunea nedorită din zona gâtului.

Dacă apar complicații

Ridicați doar corpul, lăsând în jos șoldurile, până ce mâinile vor deveni mai puternice. Îndepliniți exercițiile pentru întărirea labelor, mâinilor și umerilor de trei ori pe zi.

Dacă aveți anumite leziuni la încheieturi sau vă dor labele mâinilor, țineți mâinile strânse în pumni pentru a va putea sprijini pe ele. Dacă simțiți o durere în genunchi, puteți să-i îndoiți ușor în timpul mișcării corpului și șoldurilor în sus.

Dacă nu puteți îndeplini Ritualul Cinci, pentru început, înlocuiți-l cu exercițiul pentru încălzire numit “Pisicuța”.

Dacă doriți mai mult

Îndepliniți repetițiile într-un ritm crescut.

Avertisment

Dacă suferiți de ulcer, aveți dureri în partea de jos a spatelui, în zona gâtului, aveți mușchii ventrali slabi, simțiți amorțeli sau slăbiciune în zona picioarelor și umerilor, aveți amnezie, boala Parkinson sau una asemănătoare, fibromiozită sau sindromul oboselii cronice, efectuați această mișcare lent și măriți cantitatea repetițiilor treptat, nu mai mult de una-două ori pe săptămână.

Consultați-vă cu medicul

Dacă suferiți de tensiune sangvina ridicată, hernie, artrită acută în zona coloanei, dacă aveți glanda tiroidă mărită, suferiți de boala Milner, vertigo, în caz de intervenție chirurgicală în zona burții în ultimele șase luni și în perioada sarcinii, atunci trebuie să vă consultați neapărat cu medicul înainte de începerea acestui ritual.

Dacă aveți inima mărită, aveți probleme cu valvele inimii sau ați suferit un atac de cord în ultimele trei luni, nu începeți acest exercițiu ritual fără acordul medicului.

Relaxarea la sfârșitul celor Cinci Ritualuri

După îndeplinirea celor cinci ritualuri, este foarte benefică relaxarea timp de 5-10 minute. Încercați următoarea tehnică: întindeți-vă pe podea pe spate și închideți ochii. Faceți “Scanarea corpului” și “Respirația abdominală”, descrise la începutul acestui capitol.

Pentru o astfel de perioadă de relaxare, este caracteristică respirația  lentă, ușoară, îndepărtarea tensiunii care ar putea apărea în timpul îndeplinirii exercițiilor, diminuarea senzației de înțepenire și amorțeală din diverse zone ale corpului. Relaxarea acționează, de asemenea, în mod benefic asupra glandelor și organelor. Relaxarea acordă chakrelor timpul necesar pentru redistribuirea energiei, iar mintea are posibilitatea să se liniștească și să revină în starea de pace, care vă poate prinde bine pe parcursul întregii zile. (va urma)


Leave a Reply