Plouă cu reclamaţii la Protecţia Consumatorilor: Comercianţii de alimente îşi bat joc de vasluieni


DSC_0013_Vasilache_OPCLuna trecută, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Vaslui a desfăşurat 236 de acţiuni de control, soldate cu aplicarea a 85 de amenzi şi 94 de avertismente.

Potrivit reprezentanţilor Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Vaslui, în aprilie, instituţia a desfăşurat 236 de acţiuni de control, dintre care 202 tematice şi 34 la solicitarea altor organisme şi pentru cercetarea reclamaţiilor şi sesizărilor primite.

“Urmare a deficienţelor constatate, au fost dispuse următoarele măsuri:

– oprirea temporară a comercializării pentru produse alimentare şi nealimentare în valoare de 132.109 lei;

– oprirea definitivă a comercializării şi retragerea din circuitul comercial pentru produse alimentare în valoare de 4.857 de lei.

Pentru încălcarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor, au fost sancţionaţi contravenţional 179 de operatori economici, fiind aplicate 85 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 142.600 de lei, şi 94 de avertismente”, a declarat comisar şef adjunct Constantin Vasilache, coordonatorul CJPC Vaslui.

În timpul verificărilor efectuate, s-au constatat deficienţe privind:

– comercializarea produselor alimentare cu data limită de consum / data durabilităţii minimale depăşite (guşă afumată, peşte capelin congelat, frişcă, minicozonac, blat tort, saleuri, drojdie, bomboane, praf budincă, rahat, zahăr pudră );

– comercializare produse alimentare alterate, depreciate (burtă hering, tacâm somon, capete surimi, crap proaspăt, preparate din carne, vin);

– prestarea serviciilor financiare de către bănci fără notificarea consumatorilor cu privire la modificarea comisionului de retragere numerar cu 30 de zile înainte de aplicarea noii valori;

– comercializare produse “congelate” în stare decongelată (şprot);

– comercializare legume şi fructe proaspete fără indicarea provenienţei şi a categoriei calitative;

– comercializarea pâinii nepreambalate fără afişarea denumirii producătorului, a ingredientelor cu potenţial efect alergen sau a preţului/kg;

– comercializare produse cu preţ redus cu indicarea eronată a celor supuse promoţiei sau fără indicarea sortimentelor asupra cărora acţionează reducerea de preţ;

– prestarea serviciilor de alimentaţie publică în spaţii neautorizate;

– comercializarea produselor fără elemente de identificare-caracterizare sau cu acestea incomplete/incorecte sau netraduse în limba română;

– utilizarea de mijloace de măsurare neomologate, neverificate metrologic;

– utilizarea mijloacelor de măsurare ale căror indicaţii sunt ilizibile şi neclare sau  nu sunt vizibile pentru consumatori;

– neafişarea preţurilor de vânzare  sau a preţurilor pe unitatea de măsură;

– neafişarea orarului de funcţionare;

– nerespectarea orarului de funcţionare afişat / închiderea unităţii în scopul sustragerii de la control;

– neafişarea, în zona publică în care îşi desfăşoară activitatea, a denumirii şi adresei operatorului economic, aşa cum au fost înregistrate la Registrul Comerţului.

“Tot în această perioadă, au fost înregistrate 37 de reclamaţii formulate de consumatori, dintre care, în urma cercetărilor efectuate, 16 s-au dovedit a fi întemeiate, zece neîntemeiate, patru au fost redirecţionate spre cercetare organismelor competente, cinci nu au putut fi soluţionate din cauza lipsei elementelor necesare cercetării, iar două au fost clasate”, a mai spus Constantin Vasilache.


Leave a Reply