Primăria Bârlad se ține tare: Luați-vă rablele de pe străzi!


Din decembrie, autoritățile locale vor începe să ridice mașinile abandonate de mai mult de un an pe domeniul public din Bârlad. Primii pași au fost făcuți deja: consilierii au aprobat regulamentul prin care se stabilește ce trebuie făcut pentru confiscarea rablelor lăsate la întâmplare, iar în noiembrie va fi amenajată platforma împrejmuită unde se vor depozita mașinile „recoltate”.

În decembrie, municipalitatea bârlădeană va începe curățarea domeniului public sau privat al orașului de sutele de autoturisme abandonate de ani de zile. La ședința de mâine, consilierii locali vor trebui să se pronunțe asupra unui proiect ce vizează „aprobarea indicatorilor tehnico-economici și execuția lucrărilor pentru realizarea investiției «Platformă împrejmuită destinată depozitării vehiculelor abandonate și a celor fără stăpân», în îngrăditura Centrului de Afaceri «Tutova», aflat în administrarea Direcției pentru Administrarea Piețelor, Parcărilor și Cimitirelor Bârlad”.

Potrivit inițiativei, de activitatea de ridicare, transport, depozitare și valorificare a vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public sau privat al Bârladului va răspunde Direcția pentru Administrarea Piețelor, Parcărilor și Cimitirelor (DAPPC), care va asigura și spațiul necesar, îngrădit, iluminat și păzit permenent.

„În acest scop, se va executa în regie proprie o lucrare de împrejmuire pe o suprafață de 1.800 de metri pătrați, estimată la 10.000 de lei, cu TVA, conform Notei conceptuale întocmite de directorul DAPPC Bârlad. Pentru alocarea fondurilor și execuția acestei investiții, este necesară, în prealabil, aprobarea indicatorilor tehnico-economici ce rezultă din documentația menționată”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.

În anexă se prevede ca durată de realizare a investiției o perioadă de o lună de la alocarea banilor de la bugetul local, iar ca materiale folosite la împrejmuire – gard din plasă zincată de 1,75 metri, 60 de stâlpi și 12 metri liniari de țeavă 40x40x3 milimetri pentru poartă.

Odată aprobat proiectul și realizată împrejmuirea, din decembrie vor putea fi ridicate și depozitate primele rable găsite pe străzi, trotuare, spații verzi și în alte zone din oraș. Regulamentul cu pricina a fost aprobat de consilierii locali încă din septembrie.

Cum se va proceda?

Oricine va putea sesiza, în scris ori telefonic (la numerele 0335/408.707 și 0335/408.708, de la Poliția Locală) existența unei/unor mașini lăsate aiurea de mai bine de un an, urmând ca agenții să verifice în teren cele sesizate (se va întocmi un proces verbal de constatare, semnat de doi martori, la care se vor anexa poze). În primă fază, agentul va afișa pe caroseria mașinii o somație prin care solicită ridicarea în termen de zece zile. Odată identificat proprietarul sau deținătorul legal, polițistul local îl va chema la sediu pentru clarificarea situației mașinii, prilej cu care îl va anunța că are la dispoziție cinci zile pentru a o lua de pe domeniul public. În caz contrar, va fi amendat, iar autoturismul va fi ridicat și depozitat în locul special amenajat. Dacă omul nu înțelege de vorbă bună și se va ajunge la această măsură, își va putea ridica mașina și, eventual, bunurile din interior în termen de zece zile de la data la care face dovada că este proprietarul sau deținătorul legal. Evident, va achita taxele și impozitele legale, precum și cheltuielile făcute cu inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportul, depozitarea și paza vehiculului, plus amenda care i s-a aplicat.

În cazul în care o mașină ridicată nu este revendicată în termen de 30 de zile de la publicarea pe site-ul primăriei și într-un cotidian local, primarul poate emite o dispoziție prin care autoturismul e trecut în domeniul privat al orașului și poate fi valorificat (prin vânzare directă ori prin licitație).

În cazul în care proprietarului puțin îi pasă de somația de a-și ridica mașina în cinci zile, autoritățile competente încep procedura de declarare a autoturismului ca fiind abandonat și îi aplică omului o amendă, după care, în termen de zece zile, mașina trece de drept în proprietatea statului. Evident, acest lucru i se va comunica și proprietarului, care poate ataca decizia în contencios administrativ, în decurs de cinci zile. Dacă omul va pierde în instanță, mașina va putea fi predată unei unități de valorificare a deșeurilor. Dacă însă va câștiga, își va putea lua mașina înapoi, însă doar după ce va declara pe propria răspundere că nu o va mai abandona și după ce va plăti o amendă de 2.000 de lei.

În ceea ce privește sancțiunile prevăzute de regulament, pentru refuzul de a se conforma somației de a-și ridica mașina în cinci zile, amenzile sunt între 1.000-2.000 de lei, iar pentru repetarea acțiunii de abandonare a autoturismelor (eventual, în alt loc), amenzile sunt între 1.500-2.500 de lei.


Leave a Reply