Cerere de finanțare europeană: “Centura” Bârladului merge înainte

În timp ce ofertele depuse de constructorii interesați de proiectarea și execuția obiectivului de investiții „Varianta de ocolire Bârlad” se află în plină evaluare tehnică, șefii CNAIR au depus aplicația de finanțare în vederea obținerii de fonduri nerambursabile prin POIM 2014-2020. Contribuția Uniunii Europene ar urma să se ridice la 75% din valoarea totală, adică la aproape 142 de milioane de lei. 

După cum v-am mai informat, pe 2 august anul trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație contractul privind proiectarea și execuția „Variantei de ocolire a municipiului Bârlad”. Potrivit calendarului stabilit inițial, firmele au avut la dispoziție până pe 21 septembrie 2017, ora 16, să-și depună dosarele, numai că, așa cum se întâmplă în cazul tuturor licitațiilor pentru obiective de investiții cu o valoare mare (în cazul de față, 156 de milioane de lei sau 34 de milioane de euro), au fost depuse trei contestații. Așa se face că termenul limită a fost mutat pe 29 noiembrie, dată până la care au fost depuse cinci oferte din partea a 13 constructori români, italieni și spanioli, grupați în patru asocieri.

Odată deschise ofertele, oficialii CNAIR au stabilit ca dată limită pentru evaluarea lor 24 decembrie 2017, ora 18, apoi au decis o amânare pentru 23 februarie 2018, ora 18. Nici atunci nu s-a aflat numele constructorului care va proiecta și executa lucrările la șosea, ci s-a dat o nouă prelungire a termenului de evaluare tehnică – până pe 23 aprilie, ora 18.

În paralel, CNAIR a anunțat că, în calitate de beneficiar, a elaborat și depus aplicația de finanțare pentru proiectul „Varianta de Ocolire Bârlad” în vederea obținerii unei finanțări nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, Axa Prioritară “Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – proiecte noi de investiții, Operațiunea – Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală.

„Obiectivul general al proiectului «Varianta de Ocolire Bârlad» constă în realizarea unei conexiuni  între infrastructura existentă la profil de drum național, cu devierea traficului de tranzit în exteriorul localității. În mod direct, implementarea va conduce la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene. Obiectivele specifice ale proiectului sunt: construcția variantei ocolitoare a municipiului Bârlad cu o lungime de 11,281 km (Varianta de Est), patru poduri, trei pasaje, două intersecții și două parcări. Valoarea totală este de 223,672,793.15 lei (inclusiv TVA) și va fi finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (141,916,491.14 lei), 25% contribuția proprie (47,305,497.04 lei), restul de 34,450,804.97 lei reprezentând TVA. Durata proiectului este de 73 de luni”, se arată în comunicatul CNAIR.

Cele cinci oferte au fost depuse de următorii operatori economici: Tirrena Scavi Spa, asocierea Arcada Company SA – Lemacons SRL – Citadina 98 SA – Vega 93 SRL – Trameco SA, asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA – Copisa Construcții SRL, asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL și asocierea Tehnic Asist SRL – Tass Infra Logistic SRL.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

14 − 9 =