Rezultate încurajatoare în 2017: Bilanțul Bibliotecii Huși

Având la dispoziție o infrastructură relativ modestă, conducerea Bibliotecii Municipale “Mihai Ralea” din Huși a reușit să organizeze anul trecut numeroase acțiuni culturale. Informațiile sunt prezentate pe larg în Raportul final de activitate pe anul trecut al managerului instituției.

Pe parcursul anul trecut, conducerea Bibliotecii Municipale “Mihai Ralea” din Huși a încercat să aducă lectura în centrul atenției comunității și, în acest sens, a colaborat cu autorități publice, instituții de cultură, organizații neguvernamentale, unități de învățământ, a făcut achiziții de carte și a oferit servicii de informare și recreere pentru toate categorile de vârstă. Datele concrete reies din raportul de activitate al managerului instituției, Alina Tudose.

La capitolul “Mediul intern”, documentul scoate în evidență o realitate crudă: “În ciuda achizițiilor de carte din ultimii ani, colecțiile bibliotecii municipale sunt încă învechite; dotările, în special de mobilier, sunt învechite, existând elemente chiar mai vechi de 20 de ani, structura mobilierului neputând fi utilizată în prezentarea de noi suporturi informaționale; număr insuficient de rafturi în depozitele de carte; nu s-a reușit crearea unei pagini web a bibliotecii, din lipsa fondurilor, promovarea serviciilor instituției făcându-se pe site-urile de socializare; mediul de afaceri are o implicare redusă în susținerea activităților culturale realizate de bibliotecă”.

Alina Tudose

Sunt însă și puncte bune: “Biblioteca Municipală Huși beneficiază de un spațiu generos și modern, suficient pentru desfășurarea activităților specifice; amplasarea este una centrală; colecția de documente de bibliotecă este de 128.329 de unități de inventar; biblioteca este inclusă în programul național BIBLIONET și beneficiază de conexiune internet în întreg spațiul, beneficiază de echipamente multimedia și aplicații software; unitatea dispune de 12 calculatoare cu internet gratuit pentru utilizatori (opt la secția adulți, patru la secția copii); se oferă îndrumare în utilizarea calculatorului și ajutor în demersul utilizatorului de a găsi o anumită informație, la care se adaugă și suport în comunicarea online; personalul este calificat, toți bibliotecarii urmând cursuri de perfecționare; bugetul asigură integral cheltuielile de salarizare și funcționare”.

La capitolul “Mediul extern”, analiza scoate în evidență câteva aspecte care ar trebui să dea de gândit: “Insuficienta conștientizare de către administrația locală și comunitate că biblioteca publică are un rol de centru cultural, centru de informare, centru de educație; asocierea în mentalul colectiv a ideii că biblioteca este exclusiv locul unde se citește, coroborată cu dezinteresul pentru lectură, conduce la o scădere a interesului pentru biblioteca publică; întârzieri în dotarea cu mobilier și cu echipamente, avansul tehnologic cerând solicitări permanente pentru menținerea la zi a infrastructurii”.

Cei mai mulți vizitatori: elevii și persoanele cu profesii intelectuale

Pentru a atrage un public cât mai larg, conducerea Bibliotecii Municipale menționează că activitățile desfășurate au încercat să acopere toate categoriile de vârstă: preșcolari, elevi, studenți, angajați, pensionari.

“Sunt cerute mai ales cursurile de limbi străine și de inițiere în utilizarea calculatorului. Statistică utilizatori: înscriși în anul 2017 – 549; reînscriși – 2.148; frecvență – 12.638. Evidența utilizatorilor după statutul ocupațional: profesii intelectuale – 14; tehnicieni, maiștri – 4; muncitori – 6; elevi – 489; studenți – 5; pensionari – 5; casnice – 1; șomeri – 4, alte categorii – 7”, se mai arată în raport.

Amintim că, în urma evaluării pe anul trecut, managerul Bibliotecii Huși, Alina Tudose, a primit din partea comisiei constituite la nivelul Consiliului Local nota 10.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

five × 4 =