Deputatul PNL Daniel Olteanu, îngrijorat de “centura” Bârladului: „Incompetența și bătaia de joc a Ministerului Transporturilor și a CNAIR”

Deputatul Daniel Olteanu

Deputatul liberal de Vaslui Daniel Olteanu acuză Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de rea-voință în realizarea variantei de ocolire a municipiului Bârlad. 

În cadrul unei declarații susținute în plenul Parlamentului, deputatul liberal de Vaslui Daniel Olteanu a enumerat cauzele reale ale întârzierilor în realizarea Variantei ocolitoare Bârlad, subliniind că CNAIR a scos la licitație proiectul fără revizuirea studiului de fezabilitate, fără actualizarea indicatorilor tehnico-economici, fără contract de supervizare a lucrărilor și, paradoxal, fără a avea finanțare asigurată. Olteanu atrage atenția că este inacceptabil ca, în pragul atribuirii contractului pentru execuția unui proiect a cărui construcție a fost anunțată de peste zece ani, reprezentanții CNAIR abia acum să trimită cererea de finanțare. În aceste condiții, chiar și demisia responsabililor din cele două instituții este insuficientă pentru batjocura de a analiza de 10 ani un drum de 11 kilometri, cu o bandă pe sens.

„Realizarea Variantei ocolitoare Bârlad este exemplul tipic al modului în care sistemul putred al Ministerului Transporturilor își bate joc nu doar de un oraș, ci de o întreagă regiune. Suntem la peste zece ani de la primele anunțuri cu privire la construcția acestui obiectiv și, în continuare, Ministerul Transporturilor se împiedică în propria-i incompetență. Atenție, nu vorbim de o autostradă, de o lucrare deosebită, ci de un banal drum de 11 kilometri, cu o singură bandă pe sens. La fiecare câteva luni, apar noi exemple că una dintre principalele entități care sugrumă orice șansă de dezvoltare a estului țării este Ministerul Transporturilor. Ofer un singur exemplu: modul în care CNAIR a decis revizuirea studiului de fezabilitate, apoi anularea procedurii de atribuire a contractului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru Varianta ocolitoare Bârlad, o bâlbâială pe banii și nervii contribuabililor”, a declarat Daniel Olteanu.

Parlamentarul a menționat că răspunsurile pe care le-a primit ca urmare a interpelărilor scrise adresate Ministerului Transporturilor scot în evidență batjocura celor care gestionează proiectul: „Românii nu au nevoie de un minister care nu reușește, într-un deceniu, să facă un drum de 11 kilometri, cu o bandă pe sens. Din păcate, în ceea ce privește Varianta ocolitoare Bârlad, nu a fost respectat nici termenul fantezist al fostului ministru, domnul Cuc. Am spus de la momentul declarației sale că toamna anului 2017 este un termen mincinos și, din păcate, am avut dreptate. Chiar atât de mare să fie incompetența în minister, încât să nu-și fi dat seama responsabilii că lucrările nu pot începe fără supervizare? E incredibil, suntem în pragul atribuirii contractului pentru execuție, dar CNAIR abia scoate la licitație contractul de supervizare! Nu în ultimul rând, CNAIR a scos la licitație contractul pentru Varianta ocolitoare Bârlad fără a avea fonduri. Abia acum este în curs de elaborare la CNAIR cererea de finanțare pentru a obține fonduri europene și de la bugetul de stat pentru acest obiectiv, iar asta reiese tot din răspunsul pe care l-am primit la o interpelare. Am, astfel, explicația completă și reală a întârzierilor acestui obiectiv: CNAIR a scos la licitație Varianta ocolitoare Bârlad fără revizuirea studiului de fezabilitate (1), fără actualizarea indicatorilor tehnico-economici (2), fără contract de supervizare a lucrărilor (3) și, culmea, fără a avea fonduri (4)”.

Daniel Olteanu, care a solicitat în mai multe rânduri ca responsabilii pentru întârzierile în realizarea “centurii” municipiului Bârlad să fie nominalizați și trași la răspundere, așteaptă o poziție oficială pe această temă din partea conducerii Ministerului Transporturilor: „E un carusel al incompetenței și are ca rezultat amânarea realizării acestui obiectiv până cel mai devreme în 2021, având în vedere calendarul pentru proiectare și execuție”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twelve − two =