Ședință extraordinară a Consiliului Local: Transportul hușean intră în mileniul al treilea

Municipalitatea hușeană este aproape de obținerea unei finanțări europene pentru modernizarea transportului public. Proiectul oricum durează șase-șapte luni până se va implementa: trebuie făcut terminalul din cartierul Dric 3, mai trebuie asfaltate două străzi șamd. Nu putem spune: «Gata, am depus proiectul, am luat banii și am cumpărat autobuze!». Trebuie amenajate stații, trebuie să avem prize de încărcare”, a declarat primarul Ioan Ciupilan.

Aleșii hușeni s-au reunit, ieri dimineață, într-o ședință extraordinară a Consiliului Local (CL) pentru a vota patru puncte, ultimul fiind introdus suplimentar pe ordinea de zi.

După alegerea președintelui de ședințe pe această lună, în persoana lui Cosmin Filip (PMP), s-a trecut la analiza următoarelor trei proiecte de hotărâre. După cum v-am mai informat, municipalitatea hușeană face demersuri pentru accesarea de fonduri europene în vederea modernizării transportului public local. În acest sens, ieri, consilierii au aprobat “proiectul de hotărâre privind completarea obiectului de activitate al SC Parcuri Verzi SRL Huși cu activitatea de transporturi urbane, suburbane și metropolitane, cod CAEN 4931, și schimbarea denumirii societății în SC Parcuri Verzi & Urban Trans SRL Huși”.

“Pentru a obține finanțarea, trebuie să avem o societate cu o vechime mai mare de un an de zile. Cum, la noi, transportul public este delegat altor societăți, am zis că e bine să-l legăm de SC Parcuri Verzi, care este o societate curată, fără datorii și fără probleme fiscale”, a explicat primarul municipiului Huși, Ioan Ciupilan.

Întrebat de liberalul Radu Bobârnat dacă există timpul necesar pentru acesarea fondurilor, edilul-șef a menționat că documentația este gata, iar în jurul datei de 15 mai va mai avea loc o ședință de CL pentru aprobarea proiectului.

Întrebat și în legătură cu delegarea transportului public, primarul a răspuns: “Am prelungit contractele cu «o perioadă până la». În momentul acela, contractul se reziliază de drept. Proiectul oricum durează șase-șapte luni până se va implementa: trebuie făcut terminalul din cartierul Dric 3, mai trebuie asfaltate două străzi șamd. Nu putem spune: «Gata, am depus proiectul, am luat banii și am cumpărat autobuze!». Trebuie amenajate stații, trebuie să avem prize de încărcare”.

“Denumirea nouă pe care doriți să o dați societății nu vi se pare cam stufoasă? Numele va apărea în tot felul de documente”, a mai întrebat Radu Bobârnat. “Dar în cazul copiiilor care au patru nume de botez, cum e?”, a replicat edilul-șef. “Bine, dacă vreți să ne complicăm…”, a intervenit din nou liberalul.

Bârsan și rectificările

La următorul proiect de hotărâre, care viza modificarea și completarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Huși, consilierul PSD Constantin Bârsan a identificat o problemă la numele unei străzi și a intervenit prompt: “Vreau să fac o remarcă! Referitor la denumirea străzii «Episcop Grigore Leu», Hușul nu a avut niciodată un episcop Grigore Leu”. “Sunteți în eroare!”, a intervenit, zâmbind, Radu Bobârnat. “Domnule Bobârnat, nu mai anticipați așa pentru că greșiți! Un preot, când este numit într-o funcție, își ia denumirea unui sfânt. El era «Grigorie»! A, mai sunt în eroare?”, a sărit Bârsan. “E vorba doar de un «i»”, a spus apăsat Bobârnat. Intervenția lui Bârsan nu a fost nici pe placul edilului-șef: “Lăsați că facem rectificarea asta ulterior, deocamdată, s-ar putea să nu mai pot depune un proiect care e mai important decât «i-ul» de la Grigorie”.

La ultimul punct al întâlnirii, introdus suplimentar pe ordinea de zi, consilierilor li s-a cerut să dea un aviz de principiu în vederea achiziționării, de către Spitalul Municipal “Dimitrie Castroian”, de servicii juridice de consultanță, asistență și reprezentare într-un dosar civil aflat pe rolul Judecătoriei Huși.

Ioan Ciupilan

“Cu privire la Dosarul Civil numărul 875/244/2018 aflat pe rolul Judecătoriei Huși, Spitalul Municipal «Dimitrie Castroian» solicită acordul în vederea încheierii unui contract de asistență juridică și de reprezentare motivat de faptul că Dosarul Civil menționat are un caracter special, în care spitalul are calitatea de pârât, respectiv acțiune în răspundere delictuală bazată pe elemente de malpraxis (decesul fetiței Bedregeanu Alexandra, în vârstă de patru ani, în data de 4.10.2014). Acest proces civil urmează procesului penal desfășurat împotriva medicului Bianu-Paraschiv Floreta și încheiat în februarie 2016. Spitalul nu a fost incriminat și nu i-a fost solicitată nici măcar o declarație de martor. Suma solicitată ca despăgubire în acest proces civil este foarte mare, peste un milion de euro. Menționăm că, prin contractul de asistență juridică încheiat între avocat Ana Maria Rață, din Baroul Iași, și Spitalul Municipal Huși, activitatea de bază fiind de consultanță juridică la sediul spitalului, aceasta își declină competența. La momentul producerii evenimentului, spitalul avea polița de malpraxis în valoare de 250.000 de euro/eveniment”, se arată în expunerea de motive atașată la proiectul de hotărâre.

După câteva minute de discuții între liberalul Radu Bobârnat și primarul Ioan Ciupilan, având în vedere atât suma mare care se cere la despăgubiri, cât și faptul că medicul Floreta Bianu a câștigat în penal, aleșii au trecut la vot, iar proiectul a fost aprobat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

12 + eighteen =