Fascinați de socializarea virtuală: Unul din trei vasluieni are cont pe Facebook

Nu mai puțin de 119.730 dintre locuitorii județului au conturi pe celebra rețea de socializare Facebook. Dintre unitățile administrativ-teritoriale, pe primul loc se află municipiul reședință, cu 42.000 de utilizatori.

Un număr de 119.730 dintre cei circa 390.000 de locuitori ai județului nostru au conturi pe celebra rețea de socializare Facebook. Statistica este realizată de site-ul facebrands.ro.

Dintre vasluienii care utilizează rețeaua de socializare, 42.000 (reprezentând 35 la sută din totalul județului și 0,45 la sută din totalul național) se află în municipiul reședință.

Potrivit sursei citate, în celelalte orașe din județ, numărul utilizatorilor rețelei Facebook se prezintă astfel: Bârlad – 34.000 (28 la sută din totalul județean), Huși – 12.000 (10 la sută), Negrești – 2.300 (2 la sută) și Murgeni – 1.400 (1 la sută). Trebuie spus că, la nivel național, suntem printre fruntași la acest capitol, cele trei municipii clasându-se, surprinzător, pe locurile 33 – Vasluiul, 40 – Bârladul și 83 Hușul.

În ceea ce privește numărul utilizatorilor din mediul rural ai rețelei menționate, situația întocmită de facebrands.ro arată după cum urmează: Perieni – 1.500, Zorleni – 1.400, Berezeni – 830, Fălciu – 770, Stănilești – 720. Restul localităților din județ au sub 700 de utilizatori.

Cea mai apreciată pagină virtuală a rețelei de socializare accesate de utilizatorii din județ este “Deliciosul de Vaslui” – binecunoscuta marcă a producătorului de carne de pasăre «Safir» – cu 38.116 fani.

De ce navigăm pe Facebook?

În urmă cu trei ani, cea mai populară rețea de socializare din lume, Facebook, a fost decretată spațiu public și în România. Poate că nici fondatorul său, Mark Zuckerberg, n-a anticipat o ascensiune atât de mare pentru platforma pe care a creat-o acum 14 ani cu scopul de a oferi membrilor săi posibilitatea de a contacta persoane cunoscute.

Astăzi, Facebook nu înseamnă doar o simplă relaționare (cu păreri și fotografii) între amici, rude și cunoștințe, rolul său extinzându-se până la acela de a transmite anumite informații către public și, totodată, de a urmări mai ușor activitatea anumitor persoane. Știți cum se spune acum: ”Nu ai Facebook, nu exiști!”.

În unele țări occidentale, angajatorii de top își recrutează personalul studiind profilul candidaților care au cont pe Facebook: ce imagini postează, ce hobby-uri au, ce opinii împărtășesc sau ce site-uri le plac. În România, majoritatea firmelor, dar și multe dintre instituțiile publice au un profil pe Facebook, după ce s-a constatat că este cel mai potrivit loc pentru a-ți face lobby.

Direcția Națională Anticorupție, de exemplu, figurează printre primele instituții care și-au creat conturi pe Facebook. I se adaugă structuri din Poliția Română, Pompierii, Ministerul Public, Ministerul Justiției, unități de învățământ și sanitare etc.

De asemenea, parlamentari, notari, avocați, medici, polițiști și chiar magistrați sunt înregistrați pe populara rețea de socializare. Aceasta întrucât s-a constatat că în spațiul virtual exprimarea este mult mai facilă decât cea din mediul real, unde persoanele se pot observa reciproc în mod direct. În plus, online, informația se transmite mult mai rapid, iar ceea ce nu mai convine poate fi șters, spre deosebire de cuvintele rostite prin viu grai. Pe de altă parte, poate fi accesată de un grup mai mare de persoane, având și avantajul că se pot obține și mai multe păreri emise pe marginea ei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eight − seven =