215 km de autostradă în România, zero în Moldova! „Banii săracilor susțin regiunile bogate”

Deputat Daniel Olteanu

Deputatul independent Daniel Olteanu solicită guvernului să identifice de urgență surse de la bugetul de stat în vederea construirii a minimum 150 de kilometri de autostradă în Moldova pentru a echilibra alocările de fonduri care au nedreptățit până acum peste un sfert din populația țării. Investiția este vitală pentru racordarea județului Vaslui la un mare coridor de transport, dar și pentru conectarea celor două capitale românești, București și Chișinău.

În cadrul unei declarații susținute în Parlament, deputatul de Vaslui Daniel Olteanu a atras din nou atenția asupra politicilor guvernamentale prin care regiunile sărace sunt condamnate în continuare la sărăcie. Parlamentarul avertizează că strategia actuală pentru scăderea decalajelor regionale este în cel mai bun caz „îngrijorătoare”, în condițiile în care se alocă fonduri uriașe pentru stimularea mobilității, adică părăsirea Moldovei, în locul fondurilor pentru infrastructură.

“A investi un miliard de euro pentru a-i determina pe moldoveni să-și părăsească locurile natale, în loc să fie alocați acești bani pentru marea infrastructură a Moldovei, este o alternativă inacceptabilă nu doar pentru Moldova, ci pentru România. De altfel, prin intermediul mai multor întrebări și interpelări adresate după alegerile din 2016 atât miniștrilor, cât și prim-ministrului, pot să transmit fără marjă de eroare care este politica Bucureștiului în ceea ce privește Moldova. M-au preocupat două mari teme, pe care nu le putem separa: scăderea decalajelor de dezvoltare între regiuni și marile investiții în infrastructură. Autostrăzile din jurul Clujului și drumurile de pământ din jurul Vasluiului sunt, vreți – nu vreți, parte a aceleiași Românii. Dacă e vorba de fonduri europene, Moldova nu se califică sau ar putea avea autostrăzi peste încă o generație, în ritmul actual. Dacă e vorba de bugetul de stat, nu sunt bani. România are acum 215 km de autostradă cu fonduri de la bugetul de stat, zero în Moldova. Pentru Moldova, care ar avea peste 25% din populația țării dacă ar reveni în țară măcar o parte dintre cei care au fugit de sărăcie, nu s-au mai găsit fonduri la bugetul de stat. Pentru zona București au fost bani, pentru zona Cluj au fost bani de autostrăzi, cu fonduri de la bugetul de stat. Un minim echilibru, nu o favoare, nu o încercare de a diminua discrepanțele regionale, ar presupune identificarea urgentă a surselor de la bugetul de stat pentru construcția a 150 de km de autostradă în Moldova”, a declarat Daniel Olteanu.

Deputatul a subliniat că tronsonul Tișița – Bârlad – Albița reprezintă prima opțiune pentru o autostradă în Moldova cu fonduri de la bugetul de stat: „Având în vedere faptul că Târgu Mureș – Iași și București – Suceava sunt, conform răspunsurilor oficiale, finanțabile cu fonduri europene, prima opțiune pentru o autostradă în Moldova cu fonduri de la bugetul de stat o reprezintă tronsonul Tișița – Bârlad – Albița, care ar determina, pe lângă racordarea județului Vaslui la un mare coridor de transport, și apropierea celor două capitale românești, București și Chișinău. Ca o ironie amară, moldovenii au construit autostrăzi cu fonduri de la bugetul de stat, dar nu la ei acasă”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

five − 4 =